Frete Grátis
  • Google Plus

Automobile Design Graphics (Cód: 9379239)

Heller, Steven; Jim Heimann

TASCHEN

Ooops! Este produto não está mais a venda.
Mas não se preocupe, temos uma versão atualizada para você.

Ooopss! Este produto está fora de linha, mas temos outras opções para você.
Veja nossas sugestões abaixo!

R$ 299,90 R$ 239,90 (-20%) em até 7x de R$ 34,27 sem juros
Cartão Saraiva R$ 227,91 (-5%) em até 1x no cartão ou em até 11x de R$ 21,81 sem juros
Grátis

Cartão Saraiva
Quer comprar em uma loja física? Veja a disponibilidade deste produto
?

Entregas internacionais: Consulte prazos e valores de entrega para regiões fora do Brasil na página do Carrinho.

ou receba na loja com frete grátis

X

* Válido para compras efetuadas em dias úteis até às 18:00, horário de Brasília, com cartão de crédito e aprovadas na primeira tentativa.

Formas de envio Custo Entrega estimada
X Consulte as lojas participantes

Saraiva MegaStore Shopping Eldorado Av. Rebouças, 3970 - 1º piso - Pinheiros CEP: 05402-600 - São Paulo - SP

Descrição

n the heyday of the automobile, marketing cars was an exacting process. Selling the public one of their major life purchases involved not only traditional advertising but also a crucial item that extolled the virtue of the cars: the brochure. Often oversize and sumptuously produced, including acetate overlays with fabric and paint swatches, brochures were only available at dealer showrooms or auto fairs—hence specimens of antique and vintage car brochures are rare collector’s items today. Frequently overlooked in design and automotive histories, this ephemera offers a lucid mirror image of tastes, consumerism, and buying habits since the dawn of the automobile. Automobile Design Graphics presents for the first time a comprehensive overview of this mostly forgotten breed of collateral advertising. From the most obscure (Tucker, Ajax, Columbia) to the most iconic (General Motors, Ford, Chrysler), the visual history brings together over 500 reproductions from these rare and collectible customer brochures. Across eight decades, they present not only some of the finest cars, but also some of the best illustration and graphic design of the 20th century. Ancillary examples of automotive literature, including the elaborate dealer manuals are also featured, alongside essays by automobile and cultural historian Jim Donnelly and preeminent design historian Steven Heller. Testament to a bygone era when cars were, quite simply, the stuff dreams were made of, this book is a visual and informative pleasure for car enthusiasts, designers, and pop culture aficionados alike.

Características

Produto sob encomenda Não
Editora TASCHEN
Cód. Barras 9783822853719
Altura 31.70 cm
I.S.B.N. 9783822853719
Profundidade 3.60 cm
Acabamento Capa dura
Número da edição 1
Ano da edição 2016
Idioma Inglês
Número de Páginas 368
Conteúdo da Embalagem LIVRO
Peso 0.99 Kg
Largura 25.00 cm
AutorHeller, Steven; Jim Heimann

Avaliações

Avaliação geral: 0

Você está revisando: Automobile Design Graphics

Automobile Design Graphics (Cód: 9379239) Automobile Design Graphics (Cód: 9379239)
R$ 239,90
Automobile Design Graphics (Cód: 9379239) Automobile Design Graphics (Cód: 9379239)
R$ 239,90