Frete Grátis
  • Google Plus

The Founder's Mentality (Cód: 9378580)

Allen, James; Zook, Chris

Harvard Business Review Press

Ooops! Este produto não está mais a venda.
Mas não se preocupe, temos uma versão atualizada para você.

Ooopss! Este produto está fora de linha, mas temos outras opções para você.
Veja nossas sugestões abaixo!

R$ 116,20 em até 3x de R$ 38,73 sem juros
Cartão Saraiva R$ 110,39 (-5%) em até 1x no cartão ou em até 5x de R$ 23,24 sem juros
Grátis

Cartão Saraiva
Quer comprar em uma loja física? Veja a disponibilidade deste produto
?

Entregas internacionais: Consulte prazos e valores de entrega para regiões fora do Brasil na página do Carrinho.

ou receba na loja com frete grátis

X

* Válido para compras efetuadas em dias úteis até às 18:00, horário de Brasília, com cartão de crédito e aprovadas na primeira tentativa.

Formas de envio Custo Entrega estimada
X Consulte as lojas participantes

Saraiva MegaStore Shopping Eldorado Av. Rebouças, 3970 - 1º piso - Pinheiros CEP: 05402-600 - São Paulo - SP

Descrição

Three Principles for Managing—and Avoiding—the Problems of Growth
Why is profitable growth so hard to achieve and sustain? Most executives manage their companies as if the solution to that problem lies in the external environment: find an attractive market, formulate the right strategy, win new customers.
But when Bain & Company’s Chris Zook and James Allen, authors of the bestselling Profit from the Core, researched this question, they found that when companies fail to achieve their growth targets, 90 percent of the time the root causes are internal, not external—increasing distance from the front lines, loss of accountability, proliferating processes and bureaucracy, to name only a few. What’s more, companies experience a set of predictable internal crises, at predictable stages, as they grow. Even for healthy companies, these crises, if not managed properly, stifle the ability to grow further—and can actively lead to decline.

The key insight from Zook and Allen’s research is that managing these choke points requires a “founder’s mentality”—behaviors typically embodied by a bold, ambitious founder—to restore speed, focus, and connection to customers:

• An insurgent’s clear mission and purpose
• An unambiguous owner mindset
• A relentless obsession with the front line

Based on the authors’ decade-long study of companies in more than forty countries, The Founder’s Mentality demonstrates the strong relationship between these three traits in companies of all kinds—not just start-ups—and their ability to sustain performance. Through rich analysis and inspiring examples, this book shows how any leader—not only a founder—can instill and leverage a founder’s mentality throughout their organization and find lasting, profitable growth.

Características

Produto sob encomenda Sim
Marca Harvard Business Review Press
Cód. Barras 9781633691162
Altura 23.62 cm
I.S.B.N. 9781633691162
Profundidade 2.29 cm
Acabamento Capa dura
Ano da edição 2016
Idioma Inglês
Número de Páginas 224
Peso 0.41 Kg
Largura 15.24 cm
AutorAllen, James; Zook, Chris

Avaliações

Avaliação geral: 0

Você está revisando: The Founder's Mentality

The Founder's Mentality (Cód: 9378580) The Founder's Mentality (Cód: 9378580)
R$ 116,20
The Founder's Mentality (Cód: 9378580) The Founder's Mentality (Cód: 9378580)
R$ 116,20