Frete Grátis
  • Google Plus

The Opposable Mind - Winning Through Integrative Thinking (Cód: 9187580)

Martin,Roger L.

Harvard Business Review Press

Ooopss! Este produto está temporariamente indisponível.
Mas não se preocupe, nós avisamos quando ele chegar.

Ooops! Este produto não está mais a venda.
Mas não se preocupe, temos uma versão atualizada para você.

Ooopss! Este produto está fora de linha, mas temos outras opções para você.
Veja nossas sugestões abaixo!

R$ 85,20 em até 2x de R$ 42,60 sem juros
Cartão Saraiva R$ 80,94 (-5%) em até 1x no cartão ou em até 4x de R$ 21,30 sem juros

Crédito:
Boleto:
Cartão Saraiva:

Total: R$0,00

Em até 2x sem juros de R$ 0,00


The Opposable Mind - Winning Through Integrative Thinking

R$85,20

Descrição

If you want to be as successful as Jack Welch, Larry Bossidy, or Michael Dell, read their autobiographical advice books, right? Wrong, says Roger Martin in 'The Opposable Mind.' Though following best practice can help in some ways, it also poses a danger: By emulating what a great leader did in a particular situation, you'll likely be terribly disappointed with your own results. Why? Your situation is different.
Instead of focusing on what exceptional leaders do, we need to understand and emulate how they think. Successful businesspeople engage in what Martin calls 'integrative thinking' creatively resolving the tension in opposing models by forming entirely new and superior ones. Drawing on stories of leaders as diverse as AG Lafley of Procter & Gamble, Meg Whitman of eBay, Victoria Hale of the Institute for One World Health, and Nandan Nilekani of Infosys, Martin shows how integrative thinkers are relentlessly diagnosing and synthesizing by asking probing questions including: What are the causal relationships at work here? and What are the implied trade-offs?
Martin also presents a model for strengthening your integrative thinking skills by drawing on different kinds of knowledge including conceptual and experiential knowledge.
Integrative thinking can be learned, and 'The Opposable Mind' helps you master this vital skill.

Características

Produto sob encomenda Não
Marca Harvard Business Review Press
Cód. Barras 9781422139776
Altura 20.57 cm
I.S.B.N. 9781422139776
Profundidade 1.78 cm
Referência 9781422139776
Acabamento Brochura
Ano da edição 2009
Idioma Inglês
Número de Páginas 210
Peso 0.23 Kg
Largura 13.72 cm
AutorMartin,Roger L.

Avaliações

Avaliação geral: 0

Você está revisando: The Opposable Mind - Winning Through Integrative Thinking