Artboard 33Artboard 16Artboard 18Artboard 13Artboard 42Artboard 21Artboard 4Artboard 5Artboard 45Artboard 22Artboard 7Artboard 42Artboard 23Artboard 12Artboard 28Artboard 17?Artboard 28Artboard 43Artboard 49Artboard 47Artboard 15Artboard 32Artboard 6Artboard 22Artboard 5Artboard 25Artboard 1Artboard 42Artboard 11Artboard 41Artboard 11Artboard 23Artboard 10Artboard 4Artboard 9Artboard 6Artboard 8Artboard 7Artboard 3Artboard 12Artboard 25Artboard 34Artboard 43Artboard 44Artboard 16Artboard 24Artboard 13Artboard 5Artboard 24Artboard 31Artboard 1Artboard 12Artboard 27Artboard 30Artboard 36Artboard 44Artboard 9Artboard 17Artboard 6Artboard 27Artboard 30Artboard 29Artboard 26Artboard 2Artboard 20Artboard 35Artboard 15Artboard 14Artboard 50Artboard 26Artboard 14Artboard 40Artboard 21Artboard 10Artboard 37Artboard 46Artboard 33Artboard 8

How Children Learn the Meanings of Words (Cód: 589758)

Bloom, Paul

Bradford Books Usa

Ooops! Este produto não está mais a venda.
Mas não se preocupe, temos uma versão atualizada para você.

Ooopss! Este produto está fora de linha, mas temos outras opções para você.
Veja nossas sugestões abaixo!

R$ 165,30

em até 5x de R$ 33,06 sem juros
Cartão Saraiva: 1x de R$ 157,04 (-5%)

Total:

Em até 1x sem juros de


Crédito:
Boleto:
Cartão Saraiva:

Total:

Em até 5x sem juros de


How Children Learn the Meanings of Words

R$165,30

Quer comprar em uma loja física? Veja a disponibilidade deste produto

Entregas internacionais: Consulte prazos e valores de entrega para regiões fora do Brasil na página do Carrinho.

ou receba na loja com frete grátis

X
Formas de envio Custo Entrega estimada

* Válido para compras efetuadas em dias úteis até às 15:00, horário de Brasília, com cartão de crédito e aprovadas na primeira tentativa.

X Consulte as lojas participantes

Saraiva MegaStore Shopping Eldorado Av. Rebouças, 3970 - 1º piso - Pinheiros CEP: 05402-600 - São Paulo - SP

Descrição

How do children learn that the word 'dog' refers not to all four-legged animals, and not just to Ralph, but to all members of a particular species? How do they learn the meanings of verbs like 'think,' adjectives like 'good,' and words for abstract entities such as 'mortgage' and 'story'? The acquisition of word meaning is one of the fundamental issues in the study of mind.According to Paul Bloom, children learn words through sophisticated cognitive abilities that exist for other purposes. These include the ability to infer others' intentions, the ability to acquire concepts, an appreciation of syntactic structure, and certain general learning and memory abilities. Although other researchers have associated word learning with some of these capacities, Bloom is the first to show how a complete explanation requires all of them. The acquisition of even simple nouns requires rich conceptual, social, and linguistic capacities interacting in complex ways.This book requires no background in psychology or linguistics and is written in a clear, engaging style. Topics include the effects of language on spatial reasoning, the origin of essentialist beliefs, and the young child's understanding of representational art. The book should appeal to general readers interested in language and cognition as well as to researchers in the field.

Características

Peso 0.43 Kg
Produto sob encomenda Sim
Marca Bradford Books Usa
I.S.B.N. 0262523299
Referência 9780262523295
Altura 22.86 cm
Largura 15.49 cm
Profundidade 1.50 cm
Idioma Inglês
Detalhe REPRINT
Cód. Barras 9780262523295
Ano da edição 2002
País de Origem Estados Unidos
AutorBloom, Paul