Artboard 33Artboard 16Artboard 18Artboard 13Artboard 42Artboard 21Artboard 4Artboard 5Artboard 45Artboard 22Artboard 7Artboard 42Artboard 23Artboard 17?Artboard 28Artboard 43Artboard 49Artboard 47Artboard 15Artboard 32Artboard 6Artboard 22Artboard 5Artboard 25Artboard 1Artboard 42Artboard 11Artboard 41Artboard 11Artboard 23Artboard 10Artboard 4Artboard 9Artboard 6Artboard 8Artboard 7Artboard 3Artboard 12Artboard 25Artboard 34Artboard 43Artboard 44Artboard 16Artboard 24Artboard 13Artboard 5Artboard 24Artboard 31Artboard 1Artboard 12Artboard 27Artboard 30Artboard 36Artboard 44Artboard 9Artboard 17Artboard 6Artboard 27Artboard 30Artboard 29Artboard 26Artboard 2Artboard 20Artboard 35Artboard 15Artboard 14Artboard 50Artboard 26Artboard 14Artboard 40Artboard 21Artboard 10Artboard 37Artboard 46Artboard 33Artboard 8

Special Interest Politics (Cód: 685132)

Grossman,Gene M.; Helpman,Elhanan

Mit Press

Ooops! Este produto não está mais a venda.
Mas não se preocupe, temos uma versão atualizada para você.

Ooopss! Este produto está fora de linha, mas temos outras opções para você.
Veja nossas sugestões abaixo!

R$ 206,60

em até 6x de R$ 34,43 sem juros
Cartão Saraiva: 1x de R$ 196,27 (-5%)

Total:

Em até 1x sem juros de


Crédito:
Boleto:
Cartão Saraiva:

Total:

Em até 6x sem juros de


Special Interest Politics

R$206,60

Quer comprar em uma loja física? Veja a disponibilidade deste produto

Entregas internacionais: Consulte prazos e valores de entrega para regiões fora do Brasil na página do Carrinho.

ou receba na loja com frete grátis

X
Formas de envio Custo Entrega estimada

* Válido para compras efetuadas em dias úteis até às 15:00, horário de Brasília, com cartão de crédito e aprovadas na primeira tentativa.

X Consulte as lojas participantes

Saraiva MegaStore Shopping Eldorado Av. Rebouças, 3970 - 1º piso - Pinheiros CEP: 05402-600 - São Paulo - SP

Descrição

This landmark theoretical book is about the mechanisms by which special interest groups affect policy in modern democracies. Defining a special interest group as any organization that takes action on behalf of an identifiable group of voters, Gene Grossman and Elhanan Helpman ask: How do special interest groups derive their power and influence? What determines the extent to which they are able to affect policy outcomes? What happens when groups with differing objectives compete for influence?The authors develop important theoretical tools for studying the interactions among voters, interest groups, and politicians. They assume that individuals, groups, and parties act in their own self-interest and that political outcomes can be identified with the game-theoretic concept of an equilibrium. Throughout, they progress from the simple to the more complex. When analyzing campaign giving, for example, they begin with a model of a single interest group and a single, incumbent policy maker. They proceed to add additional interest groups, a legislature with several independent politicians, and electoral competition between rival political parties. The book is organized in three parts. Part I focuses on voting and elections. Part II examines the use of information as a tool for political influence. Part III deals with campaign contributions, which interest groups may use either to influence policy makers' positions and actions or to help preferred candidates to win election.

Características

Peso 0.56 Kg
Produto sob encomenda Sim
Marca Mit Press
I.S.B.N. 0262571676
Referência 9780262571678
Altura 22.15 cm
Largura 14.17 cm
Profundidade 2.24 cm
Número de Páginas 380
Idioma Inglês
Acabamento Brochura
Cód. Barras 9780262571678
Ano da edição 2002
País de Origem Estados Unidos
AutorGrossman,Gene M.; Helpman,Elhanan