Artboard 33 Artboard 16 Artboard 18 Artboard 42 Artboard 21 Artboard 5 Artboard 45 Artboard 22 Artboard 42 Artboard 23 Artboard 17? Artboard 28 Artboard 43 Artboard 49 Artboard 47 Artboard 38 Artboard 32 Artboard 22 Artboard 5 Artboard 25 Artboard 1 Artboard 42 Artboard 11 Artboard 41 Artboard 23 Artboard 4 Artboard 9 Artboard 6 Artboard 7 Artboard 3 Artboard 12 Artboard 25 Artboard 34 Artboard 43 Artboard 44 Artboard 39 Artboard 24 Artboard 13 Artboard 24 Artboard 31 Artboard 27 Artboard 30 Artboard 36 Artboard 44 Artboard 17 Artboard 6 Artboard 27 Artboard 30 Artboard 29 Artboard 26 Artboard 2 Artboard 20 Artboard 35 Artboard 15 Artboard 14 Artboard 50 Artboard 26 Artboard 40 Artboard 21 Artboard 10 Artboard 37 Artboard 46 Artboard 8

Visual Phenomenology (Cód: 9923538)

Madary, Michael

Mit Press

Ooops! Este produto não está mais a venda.
Mas não se preocupe, temos uma versão atualizada para você.

Ooopss! Este produto está fora de linha, mas temos outras opções para você.
Veja nossas sugestões abaixo!

De: R$ 232,40

Por: R$ 209,16

em 1x no cartão de crédito
Crédito: R$ 232,40 em até 7x de R$ 33,20 sem juros
Boleto: R$ 209,16 (-10%)
Cartão Saraiva: 1x de R$ 209,16 (-10%)

Total:

Em até 1x sem juros de


Crédito:
Boleto:
Cartão Saraiva:

Total:

Em até 7x sem juros de


Visual Phenomenology

R$232,40

Quer comprar em uma loja física? Veja a disponibilidade deste produto

Entregas internacionais: Consulte prazos e valores de entrega para regiões fora do Brasil na página do Carrinho.

ou receba na loja com frete grátis

X
Formas de envio Custo Entrega estimada

* Válido para compras efetuadas em dias úteis até às 15:00, horário de Brasília, com cartão de crédito e aprovadas na primeira tentativa.

X Consulte as lojas participantes

Saraiva MegaStore Shopping Eldorado Av. Rebouças, 3970 - 1º piso - Pinheiros CEP: 05402-600 - São Paulo - SP

Descrição

Phenomenological and empirical methods of investigating visual experience converge to support the thesis that visual perception is an ongoing process of anticipation and fulfillment.In this book, Michael Madary examines visual experience, drawing on both phenomenological and empirical methods of investigation. He finds that these two approaches -- careful, philosophical description of experience and the science of vision -- independently converge on the same result: Visual perception is an ongoing process of anticipation and fulfillment.Madary first makes the case for the descriptive premise, arguing that the phenomenology of vision is best described as on ongoing process of anticipation and fulfillment. He discusses visual experience as being perspectival, temporal, and indeterminate; considers the possibility of surprise when appearances do not change as we expect; and considers the content of visual anticipation. Madary then makes the case for the empirical premise, showing that there are strong empirical reasons to model vision using the general form of anticipation and fulfillment. He presents a range of evidence from perceptual psychology and neuroscience, and reinterprets evidence for the two-visual-systems hypothesis. Finally, he considers the relationship between visual perception and social cognition. An appendix discusses Husserlian phenomenology as it relates to the argument of the book.Madary argues that the fact that there is a convergence of historically distinct methodologies itself is an argument that supports his findings. With Visual Phenomenology, he creates an exchange between the humanities and the sciences that takes both methods of investigation seriously.

Características

Peso 0.50 Kg
Produto sob encomenda Sim
Marca Mit Press
I.S.B.N. 0262035456
Referência 9780262035453
Altura 23.11 cm
Largura 15.49 cm
Profundidade 2.03 cm
Idioma Inglês
Acabamento Capa dura
Cód. Barras 9780262035453
Ano da edição 2016
País de Origem Estados Unidos
AutorMadary, Michael